O'Learys åpnet sin første restaurant i Sverige i 1988. Siden den gang har konseptet vokst til å bli en internasjonal franchisekjede med restauranter på flere kontinenter, inkludert flere enn 20 her i Norge. Med et sterkt brand og solide eiere, har de store ambisjoner om fortsatt vekst. O'Learys søker nå en nøkkelperson som skal være bindeleddet mellom kjedens hovedkontor og de franchisedrevne restaurantene i Norge.
Vil du bruke din erfaring til å skape resultater for andre?
Som Area Sales Manager er din hovedoppgave å bidra til suksess for franchisetakerne. Du skal være en motivator og sparringspartner, men samtidig formidle hvilke krav og retningslinjer som gjelder i kjeden. Du har ikke personalansvar, men vil være en naturlig "go-to-person" som bistår franchisetakerne i både store og små spørsmål. Dette er en meget selvstendig stilling, men du vil ha tett dialog og nært samarbeid med hovedkontoret i Stockholm. Du rapporterer til Global Head of Franchise, og blir en del av et team på 7 personer. Du vil ha ansvar for hele Norge, derfor må du regne med betydelig reisevirksomhet. Jobben er basert på hjemmekontor, kombinert med samlinger i Stockholm og Oslo.
Aktuelle arbeidsoppgaver:
- sikre konseptetterlevelse og foreslå tiltak som gir økt omsetning og gjestetilfredshet
- planlegge og gjennomføre fysiske og digitale møter med franchisetaker
- motivere til økt aktivitet og engasjement hos franchisetaker
- sammen med franchisetaker identifisere kommersielle muligheter lokalt
- gi råd og veiledning i operasjonelle rutiner, inkludert innkjøp
- avdekke behov for opplæring og support, og trekke inn nødvendige ressurser fra kjedekontoret
- bistå franchisetaker i ledelses- og personalmessige forhold
- evaluere franchisetakers finansielle nøkkeltall
- delta på hyppige møter med teamet, og større samlinger i kjedens regi
Du vil også være en nøkkelperson ved etablering av nye enheter (rekruttering, onboarding, vurdering av beliggenheter/lokaler). Som Area Sales Manager sitter du tett på ledelsen, og du vil kunne bidra til videre utvikling i kjeden.
Vi ser etter deg som:
- er kommersielt anlagt og trives i et selskap med høyt tempo
- er omgjengelig og en dyktig relasjonsbygger
- er fleksibel og tilgjengelig
- motiveres av å skape gode resultater gjennom andre
- har god økonomi- og regnskapsforståelse
- behersker engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
- liker å være mye på farten og strukturere din egen hverdag
Vi tror du har minimum 5 års erfaring fra retail/kjededrift. Har du kjennskap til franchise som driftsform er dette også et pluss. Du ser raskt hvor skoen trykker og dine råd vil hjelpe franchisetaker til å oppnå økt lønnsomhet. Du evner å se det store bildet, og samtidig dykke ned i detaljer.
Dette er muligheten for deg som har ambisjoner og vil bidra til ytterligere vekst for et internasjonalt kjedekonsept.
Har du spørsmål om stillingen eller ønsker du å søke?
- Eventuelle spørsmål kan rettes til Fredrik Vegsgaard i rekrutteringsselskapet Cappa.
- Din interesse for stillingen vil bli behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver i den innledende fase.
- Du er velkommen til å registrere en kortfattet søknad og CV.
- Søknadene blir vurdert fortløpende, vi ønsker derfor at din søknad blir registrert snarlig.
Om rekrutteringsselskapet Cappa:
- Cappa er ledende innen rekruttering til handel-, servering- og servicevirksomheter, alt fra lederstillinger og fagspesialister til franchisetakere.
- Som søker gjennom Cappa skal du oppleve profesjonell og fortrolig behandling, og at dine data ivaretas på en trygg og sikker måte.
- Les mer på www.cappa.no og se flere ledige stillinger her.
Følg Cappa på LinkedIn og Facebook!